torsdag den 5. december 2019

Torsdagsbrev #Dec7Protest: Sidste opdatering



Torsdagsbrev
05/12/2019
- #Dec7Protest -
- Sidste opdatering -







Torsdagsbrev med de sidste opdateringer inden demonstrationen på lørdag (den 7 december).
Jeanette og Frida i Litauen
Den litauiske gruppe havde ønsket en kulturel udveksling. Jeg ville megent gerne selv være taget til Litauen sammen med min kæreste for at tale på deres kongres den 5 december altså i dag. Jeg måtte dog indse at det ikke kunne lade sig gøre rent praktisk. Jeg havde så nogle samtaler med forskellige mennesker om hvem vi så kunne sende ned fra Danmark og efterhånden blev det klart at Jeanette som for nyligt har været meget i Berlinske tidene på grund af hendes højtråbende kritik af Frederiksbergs borgerrepræsentationen ville være et godt bud. Vi fik arrangeret det sådan at Jeanette tog der ned sammen med hendes datter Frida. Det var der noget meget smukt i , fordi mor og datter havde været ude af kontakt igennem lang tid pga. konflikt og problemer opstået i kølvandet på den svære anbringelsessag. 
Det lykkedes desværre ikke at få live streaming igennem fra Litauen, men Jeanette skriver her til aften følgende.
"Det er gået kanon. Vi talte begge og har optaget os og Marius, men kan ikke sende den. Den er for stor/lang. Hvor er det fedt det i laver. Jeg får helt lyst til at være hos jer. Men lidt langt fra lithaun. Vi er trætte, men vi har en hyggedag i byen i morgen. Vi ses venner... på Rådhuspladsen 7.dec. kl. 11.45. Mange knus og tanker til alle jer på,i og ved Bagsværd observationshjem..."
Børge syg
 Det er sjældent at finde en god samarbejdspartner som man stoler på og kan dele opgaver med. Børge fra Djurslands har været sådan en samarbejdspartner for mig og vi havde egentligt delt arbejdet imellem os så Børge tog sig af den "fælleskabsorienterede" del af demonstrationen hvilket jeg syntes var en stor lettelse. Desværre har Børge nu meldt sig syg med lungebetændelse. Det er lidt en skam, men trods alt en lille ting. Børge får tid til at komme sig og så tager jeg kommandoen over den fælleskabsorienterede del også.
Tyskland eksplodere (på den gode måde)
Den 7 september var der en 10 - 15 mennesker som deltog i den globale protest i Berlin. Vi regnede med en lille demonstration i Tyskland, men det er fuldstændig eksploderet og den ene tyske storby efter den anden har meldt deres deltagelse i protesten. Det er en meget stor glæde, at opleve og næsten magisk, sådan ud af det blå.


Vejret
Vejrudsigten siger storm og regn, men lige med lidt ophold lørdag, hvor vi skal på gaden. Det er jo dejligt hvis det holder stik.  
Presse
P1 orientering har meldt, at de deltager i demonstrationen og at de vil lave interviews og rapportage. En stor glæde, at vi har fået presseopmærksomhed. Måske kommer der flere medier. Har dog ikke hørt fra andre. 
Vel mødt på lørdag kl. 11.45 på trappen foran Københavns rådhus. Jeg glæder mig til at se jer alle jer som kommer og sender varme hilsner til jer andre som følger med her i torsdagsbrevet. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar