torsdag den 16. januar 2020

Pinocchio og den helt store konspiration del 4



Torsdagsbrev
16/01/2020
- Pinocchio og den helt store konspiration -
- Del 4 -



D
er sker meget i mit liv for tiden. I dag foretræde for folketinget, på lørdag premiere på Gadekontoret -En værdig børneforsorg for alle og lige nu et torsdagsbrev som skal ud.
Jeg skal have afrundet mit lille tema om milliardærenes Klub, World Economic Forum og deres kapring af agendaer.
Denne gang vil jeg vende tilbage til hvor jeg startede nemlig med kapringen af klimadebatten, med milliardærenes masterplan, med Global Redesign og Green New Deal alt sammen ting som Pål Steigan som er chefredaktør på internetmediet Steigan.no fortæller om i et interview fra december 2019. Interviewet er på norsk og kan ses her.
Jeg har de sidste to torsdagsbreve set på om den brutale familiesplittelse vi ser myndigheder stå for overalt i verden måske kunne være del af milliarderenes plan. En plan  som handler om at elitisere alle samfund såleds af en lille elite uhindret kan bestemme hvilke børn der skal fjernes og hvad der skal ske med dem.
Denne gang vender jeg så tilbage til at se på klimaproblematikken.
Første garn jeg så Greta Thunberg i en video på facebook var jeg dybet betaget og bevæget. Tænk at et barn kunne have sådan klarhed og indsigt. Allerede den næste gange jeg så hende og den næste gang igen var der noget jeg begyndte at undre mig over. "hvorfor er denne pige så optaget af at give forældregenerationen skyld for klimakrisen?". "Hvorfor er det her en diskussion om hvis skyld det er i stedet for om hvad vi kan gøre i samarbejde?"
Her på det sidste er jeg begyndt at se nogle paralleller i alle de områder som World Economic Forum støtter. Man vælger en sårbar gruppe og for at beskytte den sårbare gruppe så afstraffer man de personer som man mener er en trussel imod den sårbare gruppe. I børnesagerne stiller man sig på barnets side og det giver en ret til at sanktionere forældrene som man siger en en trussel imod barnet (også når de ikke er det). I ligestillingsdebatten stiller man sig på kvindernes side og har hermed retten til at sanktionere de mænd som man mener er en trussel imod kvinders rettigheder og i klima debatten stiller man sig på klimaets side og har dermed retten til at sanktionere de mennesker som man mener er en trussel mod klimaet hvilket i praksis vil sige hvert eneste menneske som lever på jorden.
Lag vel mærke til at jeg ikke prøve at fornægte, at der er et klimaproblem af en eller anden art jeg siger bare at der er nogen som prøver at piske en stemning op omkring det og udnytte den stemning til noget helt andet end det vi tror.
Når de unge mennesker oprevede og fortvivlede myldretiden ud på gaderne og råber "Der skal ske noget nu!" så står kusken fra Pinocchiofortællingen parat og siger. "Kom med mig. Jeg tager jer væk fra den her verden som jeres forældre har skabt. Jeg tager jer med til en ny bæredygtig verden hvor alt er bedre. Bare hop op på vognen så køre vi afsted med det samme".
Kære unge mennesker. Vær opmærksomme på at der er nogen som prøver at fange jer i forbindelse med klimaproblemet og disse mennesker vil hverken jer eller klimaet noget godt.


Torsdagsbrev
Børnesagsodyssé

Ingen kommentarer:

Send en kommentar