torsdag den 24. oktober 2019

Torsdagbrev: Oplevelser og opdateringe



Torsdagsbrev
24/10/2019
- Oplevelser og opdateringer -






- Oplevelser og opdateringer -
D
ette torsdagsbrev bliver lidt af en blandet landhandel med forskellige oplevelser og opdateringer.
I min personlige sag (min og min datters sag) har jeg i dag været i B&U-Udvalget. Jeg var så sikker på at jeg bare ville få det sædvanlige spark bag i leveret med et kunstigt venligt smil og så gik det bare helt anderledes og mødet åbnede for muligheden for løsninger på problemer, som jeg ikke havde set før. Først og fremmest åbnede det mulighed for, at jeg kunne begynde at se min datter igen. (Vi har været fuldstændig uden kontakt i et halvt år). Jeg har været præget af dette hele dagen og har haft lidt svært ved overhovedet at få samlet mig om at få skrevet et torsdagsbrev.
Den globale demonstration imod den familiesplittende politik på børneområdet (Barnevernet)
Vi demonstrerede den 7 september 2019 imod "Bernevernets Ideolog". Vi var mindst 8 lande som havde demonstrationer på den samme dag og der var demonstrationer så langt væk som i New Zealand og på Hawaii. Demonstrationen her i Danmark var efter min mening skelsættende særligt på et indre plan.
Mennesker som var blevet isolerede og ødelagte i forbindelse med fjernelsen af deres børn kom frem på gaden og stod op for sig selv og for deres sag. Vi mødte hinanden, vi talte sammen, vi holdt taler for hinanden, vi sang sammen og vi græd sammen. Det førte en helt ny dynamik ind i vores fællesskab. Den internationale gruppe som jeg er del af har nu lagt sig fast på datoen for den næste demonstration. Det bliver lørdag den 7 december og i Danmark bliver det sandsynligvis kun i København denne gang. De ledende kræfter fra Aarhusgruppen kommer her over. Vi har aftalt at demonstrationen skal være fra klokken 12 til 14 da det jo bliver tidligt mørkt i december.
Hjemmeside, Facebookevent og program vil snart være tilgængeligt.
Det Social Familieparti (DSF)
Det ovenstående emne leder videre til dette. Da vi demonstrerede den 7 september arbejdede Klip-Nordic sammen med foreningen Hjertestilhed og partiet Forældrepartiet om at arrangerer demonstrationen og særlig om at få vores medlemmer aktiveret til at deltage. Der var dog særlig én samarbejdspartner som jeg fik et tæt samarbejde med omkring demonstrationen og det var en mand som hedder Børge Petersen og som var leder af Forældrepartiets Djursland afdeling. Børge blev tovholder for demonstrationen i Aarhus og vi udviklede et nært samarbejde. 

Børge er en ret driftig og engageret herre, som gerne ville lavet et parti som reelt havde chance for indflydelse. Han blev derfor kort efter vores demonstration næstformand i Forældrepartiet. Forældrepartiet er et parti som er opstået ud af et ønske om at modvirke den sociale splittelse særlig inden for børneforsorgen. 

Ikke længe efter at Børge var blevet næstformand i Forældrepartiet ringede han en morgen til mig og sagde at hun havde besluttet sig for at forlade Forældrepartiet, fordi han fandt det for useriøst. Han havde ingen intention om at vælte Forældrepartiets siddende formand, men var bare blevet klar over, at det var en konstellation som han ikke længere kunne være del af.
Få uger efter kom så næste udemelding fra Børge. Han havde fået samlet sig et hold og var klar med et nyt parti. Et nyt parti som havde et grundlæggende ønske om, at lave om på de urimelige forhold i børneforsorgen, men som samtidig også havde gjort sig nogle overvejelser om andre forhold, hvor de gerne ville gøre en forskel.
Denne partidannelse er gået meget stærkt og de formelle ting, med rollefordeling i partiet og oprettelse af registreringsmæssige og bankmæssige forhold er kommet på plads i et imponerende tempo.
Jeg er ikke del af partiet og har heller ingen intention om, at blive det (Jeg har dog tænkt mig at melde mig ind som støttemedlem),  men jeg oplever Børge og hans kone Annika og hele partiet som meget gode samarbejspartnere. Jeg oplever selve holdet som Børge har fået samlet som et rigtigt stærkt hold. Jeg kan kun være tilfreds, hvis disse personer komme ind og får noget reel politisk indflydelse, så der kan blive opmærksomhed på de problemer særligt børneforsorgen skaber og slås med.
Velkommen til Det Sociale Familieparti (DSF) glæder mig til messer af samarbejde.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar