torsdag den 6. februar 2020

Torsdagsbrev: En flyer til Mathias



Torsdagsbrev
06/02/2020
- Torsdagsbrev -




I morgen skal vi op til Godhavn og gå på en lille vandretur for Mathias. Mathias er en 13-årig dreng som har vagt lidt opsigt iblandt børnsagsaktivisterne, fordi der kom en video ud hvor han var stukket af fra institutionen i Godhavn og taget hjem til sin mor. To betjente kom og hentede ham der og lagde ham i håndjern og førte ham ud i bilen for at køre ham tilbage til institutionen.
Jeg kender personligt moren til Mathias temmelig godt efterhånden og jeg føler også jeg kender Mathias fordi jeg har hørt så meget om ham selvom jeg aldrig har mødt ham. Det er tydeligt at Mathias ikke trives på institutionen og at han ville have det langt bedre hjemme hos sin mor.
I Gadkontoret ville vi gerne støtte Mathias og være med til at skabe opmærksomhed omkring den dårlige situation han befinder sig i. Vi har derfor arrangeret en vandretur for Mathias oppe i det naturskønne område hvor han bor.
Vi skal have banner, og skilte med på vores vandretur og så skal vi have flyers som kort fortæller om situationen. Sådan en flyer har jeg lavet og mit torsdagsbrev i denne uge bliver denne flyer. En flyer for Mathias.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar