torsdag den 31. januar 2019

Torsdagsbrev: Om revner i murværket

Torsdagsbrev 31/01/19
- Om revner i mureværket -

Læs tidligere torsdagsbreve på

mimeini.blogspot.com

Om revner i murværket

Denne uges torsdagsbrev er en form for stemningsbillede.
Et poetisk øjebliksbillede.

Jeg har slået og sparked til denne mur
Jeg har kasted mig imod den

Prøvet at skubbe til den ind til jeg blev træt og sank sammen med ryggen op af den.

Jeg har stået stille og lyttet til den

Betragtet den så længe at jeg begyndte at opdage små huller i den ellers så polerede overflade

Jeg har kredset i de små huller og fået lidt af pudsen revet løs

Jeg har banket på muren og lyttet mig frem til steder hvor der måske var hulrum
Steder hvor der kunne være svagheder i konstruktionerne

Og jeg har kradset og banked på netop de steder

Og pludseligt er muren begyndt at revne

Først små revner som opstod når jeg ramte et sårbart punkt, men pludseligt begyndte muren selv at revne

Grus, støv og småsten begyndte at regne ned over mig

Støvet falder i mit hår og på mit tøj

Små stykker af mur rasler ned og rammer mit hoved og mine skuldre

Jeg vidste allerede længe at den mur var lavet af dårlige materialer

At den var fuld af sjuskefejl og dårligt håndværk

Alligevel er jeg forundret over at se den krakelere

Jeg stirre op af den mægtig mur som krakelere og sender støv og stenstumper ned i mit åbne ansigt

Stirre op i støvet i en særegen blanding af fryd og frygt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar