torsdag den 14. januar 2021

Forum For Covidkritiske Borgere

 

Forum
- For Covidkritiske Borgere -




- Et forum hvor helt almindelige mennesker kan dele deres Covidkritiske overvejelser
Forum for Covidkritisk Borgere er delt op i to grupper. En på Facebook og en på gruppe på platformen Fridebat.com. 
Link til  Facebook-Gruppe finder du her
Link til Fridebat-gruppen her 
For at tilmelde dig den lukkede Fridebat-gruppe er du selvfølgelig nød til at oprette dig som bruger på Fridebat.com. Det er der ikke nogen ben i. Det kan gøres på få minutter og så rettes til hen af vejen. Fridebat er et forum som er skabt af nogle kreative/teknisk begavede mennesker fra det aktivistiske miljø for at lave et ucensureret modsvar til Facebook. Platformen minder meget om Facebook. Den er ikke helt færdig og poleret endnu, men den er absolut brugbar til vores formål.
I
déen til denne gruppe kommer af oprettelsen af gruppen "Forum For Covidkritiske Sundhedsprofessionelle". Gruppen er kun for sundhedsprofessionelle, men den fik en stor mængde af ansøgninger fra folk som faldt udenfor den kategori, men som bare gerne ville deltage i en gruppe hvor de kunne dele Covidkritiske synspunkter af forkellig art. Derfor har jeg oprettet denne gruppe. Det er en gruppe hvor mennesker af en hvor observans kan dele deres undren eller frustration over de ting som forgår under de nuværende Coronarestriktioner. Det handler ikke om at vide en masse. Det handler om at dele, oplevelser, informationer, links og personlige overvejelser i forbindelse med Covid-restriktionerne. Alle er velkommen. Ordet er frit. "Trolles" fjernes i videst muligt omfang fra gruppen.

mandag den 11. januar 2021

Forum for Covidkritiske Sundhedprofessionelle


Forum
- For Covidkritiske Sundhedsprofessionelle -



- Konkret Indsigt I Reelle Forhold. 
Forum For Covidkritiske Sundhedsprofessionelle er kun for sundhedsprofessionelle. Hvis du er Covidkritisk, men ikke sundhedsprofessionel henviser vi stedet til gruppen "Forum for Covidkritiske Borgere" som du kan læse om her 
Forum for Covidkritisk Sundhedsprofessionelle er delt op i to grupper. En åben gruppe på Facebook for dem som er klar til at bekende kulør vedrørende deres holdninger på dette område og en lukket gruppe på platformen Fridebat for dem som gerne vil gå stille med dørene. 
Link til åben Facebook-Gruppe finder du her
Nogle af medlemmerne i Forum for Covidkritiske Sundhedsprofessionelle følte et behov for at der også var en lukket gruppe på Facebook. Det har de derfor lavet. Gruppen heder. 
Sundhedssektorens skeptikere for Covid-19
Du finder link til den her
Link til den lukkede Fridebat-gruppe finder du her 
For at tilmelde dig den lukkede Fridebat-gruppe er du selvfølgelig nød til at oprette dig som bruger på Fridebat.com. Det er der ikke nogen ben i. Det kan gøres på få minutter og så rettes til hen af vejen. Fridebat er et forum som er skabt af nogle kreative/teknisk begavede mennesker fra det aktivistiske miljø for at lave et ucensureret modsvar til Facebook. Platformen minder meget om Facebook. Den er ikke helt færdig og poleret endnu, men den er absolut brugbar til vores formål.
V
i er efterhånden mange læger, sygeplejersker, laboranter, fysioterapeuter, ergoterapeut, SOSU-assistenter, SOSU-hjælpere med flere, som er kritiske overfor det Covid-19 narrativ som har så voldsomt indvirkning på vores samfund og i særdeleshed på vores mulighed for at udføre vores arbejde som sundhedsprofessionelle i overensstemmelse med vores moral og vores indsigt.
Gruppen er lavet for at vi der arbejder i sundhedsvæsenet og plejesektoren og som er skeptiske overfor hele Covidnarrativet kan have et sted at stå sammen, dele tanker og erfaringer, dele overvejelser og yde støtte og opbakning til hinanden.
Det er også en måde at stå sammen om at øge fokus på de Covidkritiske perspektiver og vise at der er mennesker med en høj faglighed som er kritiske overfor den statspromoverede forståelses - og adfærdsramme.
Jeg kan godt lide der er transparans i gruppen og man kan se hvem der står bag den. Derfor vil jeg kort introducere mig selv. Mit navn er Mikkel Meinike Nielsen. Jeg er SOSU-assistent og var meget tidligt ude med kritiske tanker i forhold til alle Covidtiltagene.
Min kritik af de ændrede arbejdsgange og den forringede service for borgerne som følge af alle de "smittebremsende" tiltag førte til at jeg blev fyret fra mit arbejde på plejehjem i januar 2021.
Jeg byder alle skønne modige Covidkritiske nuværende - og tidligere sundhedsprofessionelle velkommen i denne gruppe.
Lad os skabe et sammenhold. <3



torsdag den 7. januar 2021

Ah.. på den måde! - Historien om en tjenstlig samtale



"Ah På den måde!"
07/01/2021


- Historien om en tjenstlig samtale... eller... Samtalen som viste sig at være et teaterstykke.
Samtalen fandt sted i dag den 5. 1. 2021 den varede en times tide, men det var først i samtalens sidste minutter at hele clue'et gik op for mig. Ja faktisk var det måske i virkeligheden først i minutterne efter samtalen at det helt gik op for mig hvad det var der var forgået i den samtale.
Nu hvor det står tydeligt for mig kalder det på et smil. Faktisk endda på et lille latterudbrud. Det er morsomt selvom konsekvense af det som foregik er knapt så morsomme.
For en person der som jeg kommer fra en (dans og) teaterbaggrund er det sjovt, at observere hvor udbredt disciplin "at spille teater" er i erhvervsområder som man ellers skulle tro intet havde med teater at gøre.
Den samtale jeg var til i dag drejede sig stort set ikke om andet end "at spille teater" og det var først mod slut at jeg fangede hvad stykket egentligt gik ud på.
Til en begyndelse handlede stykket om en skuffet ledelse. Den skuffede ledelse havde stolet på den indkaldte medarbejder som nu havde svigtet deres tillid. Den skuffede ledelse havde igennem lang tid givet plads til den indkaldte medarbejder og den havde holdt hånden over ham selvom han flere gange havde svigtet dem. Nu havde ledelsens skuffelse over medarbejderen nået nye højder på grund af en overtrædelsen juleaften.
Jeg (i rollen som medarbejderen) forsvarede min sag og fremførte at det da var i orden at ledelsen var skuffede, men at jeg ikke kunne se at den havde så meget at have sin skuffelse i. Jeg tilbageviste anklager, gav belæg for handlinger og dispositioner og påpegede urimeligheder i forhold til ledelsens udlægning af sagen.
Det gjorde jeg ganske godt synes jeg selv og det virkede faktisk som om ledelsen efterhånden fik lidt svært ved at fastholde intensiteten og troværdigheden i dens skuffelse. Som om selve grundlaget for dens skuffelse begynde at fremstå utroværdig.
Uberettiget skuffelse over en medarbejder er nu en gang ikke noget særlig overbevisende fyringsgrundlag.
Vi nærmede os mødet afslutning og ledelsen opsummerede, at man var kommet frem til at en afskedigelse nok var nødvendig og at mødet ikke havde givet anledning til at ledelsen havde ændret holdning til dette.
Sagen var dog endnu ikke afgjort. Den skulle ført til juridisk afdeling, jeg ville efter deres gennemgang af sagen modtage en partshøring. Jeg ville herefter have fem dage til at svare på den og først herefter ville jeg modtage den endelige afgørelse.
Jeg prøvede så at fiske lidt efter hvad det var for en type af opsigelse man sigtede i mod, altså om det var en form for bortvisning eller noget i den retning. Ledelsen svarede at jeg i følge min kontrakt vidst havde tre måneders opsigelse fra varslingstidspunktet.
Det var lige der det begyndte at gå op for mig. ... "Der er jo en helt almindelig opsigelse det her!". En helt almindelig opsigelse pakket ind i et teaterstykke. De kunne i princippet bare have indkaldt mig og sagt: "Vi synes ikke samarbejdet fungere. Du er hermed fyret!" De havde slet ikke behøvet den patetiske iscenesættelse.
På det danske arbejdsmarked kan arbejdsgiver opsige en medarbejder uden at behøve at skulle begrunde det. Partshøring og juridisk afdeling er slet ikke nødvendig for at foretage en overenskomstmæssigt afskedigelse.
Med den indsigt faldt også min plan om at klage over uberettiget afskedigelse. Hvordan skal man klage over en uberettiget afskedigelse når ledelsen er fuldt ud berettiget til at afskedige? Hvad kan man klage over når varslinger, fristes og overforenskomster er overholdt?
Og ledelsen ville af med mig det var indlysende. De havde ikke brug for al min fokuseren på beboertrivsel, omsorgsvigt, personalemangel og Corona-fejldisponering.
Et par spørgsmål står dog tilbage. Hvad skulle hele teaterstykket til for? Hvem skulle ledelsen gøre indtryk på? Hvorfor sagde de ikke bare "Vi synes ikke samarbejdet fungere så derfor har vi valgt at afslutte det"? Hvorfor lod de som om det var noget de var nød til på grund af min opførsel?
Det andet der står tilbage er beboerne.
I princippet er min egen situation ganske fin. Tre måneders fritstilling med løn. Masser af tid til at afklimatisere, bruge tid på aktivisme og stille og roligt at finde et nyt arbejde.
Beboernes situation derimod ser alvorlig ud. Den står i gral kontrast til det ovenfor beskrevene lettere humoristiske amatørteaterstykke.
Hele plejehjemmet infrastruktur er på sammenbruddets rand, beboerne lider under omsorgssvigt, ignorent personale og ledelsesmæssige fejldisponeringer mens ledelsen selv bruger tid på teatermøder, trækker en vigtig medarbejder ud af beboernes hverdag og lader som om alt i øvrigt er i sin skønneste orden.